MİDE ŞİŞKİNLİĞİNE NE İYİ GELİR?

Mide şişkinliğine ne iyi gelir?

Mide şişkinliği olanlar aşağıdaki öneriler sizin için;

Öneriler:
* Bir çay fincanı kaynar suyun içine bir çay kaşığı papatya katılıp demlenmesi için kısa bir süre beklendikten sonra günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere birer çay fincanı içilir.


* Bir çay fincanı kaynar suyun içine ince kıyılmış bir çay kaşığı enginar yaprağı katılıp demlenmesi için kısa bir süre bek­lendikten sonra günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere bi­rer çay fincanı içilir.

* Bir çay fincanı kaynar suyun içine bir çay kaşığı nane ka­tılıp demlenmesi için kısa bir süre beklendikten sonra günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere birer çay fincanı içilir.

* Bir çay fincanı kaynar suyun içine bir çay kaşığı kişniş katılıp demlenmesi için kısa bir süre beklendikten sonra günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere birer çay fincanı içilir.
Mide şişkinliği yaşamamak için;

Yediklerinizi dişlerinizle iyice öğütmelisiniz
çiğneyerek yemek yemeye çalışın.
 gıda alındıktan sonra hemen dinlen­meye çekilmeyin.

    Eğer tıbbi bir rahatsızlığa bağlı olmayan bir mide şişmesi problemiz varsa, uyguladığınız diyeti değiştirmeniz ilk adım olarak düşünülebilir. Yediğiniz yemekleri ve yeme sıklığınızı değiştirin. Aşağıdaki aşamaları takip edebilirsiniz:

1.Gün boyunca küçük porsiyonlarla sık yemek yiyin.
2.Yemekleri daha iyi sindirebilmek için yiyecekleri iyi çiğneyin.
3.Yemek yerken dik oturun.
4.Karbonhidratlı içeceklerden uzak durun.
5.Sindirimi yavaşlatan fazla yağlı yiyeceklerden uzak durun. Bunun sonucunda yiyecekler kolonda daha uzun süre kalır ve daha fazla gaz üretir.
6.Her gün egzersiz yaparak bağırsak fonksiyonlarınızın daha iyi çalışmasını sağlayın.
7. Gazı arttırıcı yiyeceklerden uzak durun.
Gaz oluşumunu tetikleyen gıdalar
Karbonhidratlar:arpa, mısır, yulaf, patates, buğday, tam tahıllar,
Süt ürünleri (Laktoz): süt, peynir, yoğurt,
Meyve: Elma, şeftali, armut, kuru erik, kuru meyve,
Baklagiller: Bezelye, mercimek, kabuklu yemişler, bezelye,
Sebzeler: Enginar, kuşkonmaz, brokoli, Brüksel lahanası, kabak, karnabahar, soğan olarak sayılabilir.
Tatlandırıcılar: Meyve suyu, alkolsüz içkiler, şekerleme, ve şekerli atıştırmalıkların içinde bulunan fruktoz, maltitol, manitol, ve diyet içeceklerin ve atıştırmalıkların içinde bulunan sorbitol.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder